zaterdag 1 november 2014

Gehaakt kleedje

Ik haakte dit kleedje voor op mijn nieuwe salontafel (die mijn man vorige maand gemaakt heeft), het patroon heb ik HIER gevonden. Heb er mijn eigen draai aangegeven qua kleurtjes, ook de viooltjes heb ik vervangen voor blaadjes en bloemetjes. Het kleedje is gehaakt met Catania Katoen Natuur 105, Phildar Coton 3 Rosee 0001, Catania Katoen Cyclamen 114, Catania Katoen Jade 253, blaadjes zijn gehaakt met Algarve Katoen Austermann 0036, de bloemetjes met Catania katoen Orchid 222, haaknaald 2,5mm. Het kleedje heeft een doorsnede van 40 cm.

Bloemetjes haak je zo:
 Haak 6 lossen en sluit deze met een halve vaste tot een ring.
*2 lossen, 2 stokjes in ring, 2 lossen, halve vaste in ring (= 1 blaadje)*.
Herhaal van * tot * nog 4x en eindig met een vaste (in plaats van halve vaste) in de ring.
Afhechten.
 
Blaadjes haak je zo:
Haak 9 losse, haak in de tweede lossen vanaf de haak een vaste. In de volgende steek een half stokje.
In de volgende steek een stokje.
Dan in de volgende twee steken een dubbel stokje. In de volgende steek een stokje.
In de volgende steek een half stokje en in de laatste steek een vaste.
Haak twee lossen en ga verder aan de andere zijde van de losse ketting. Deze zijde wordt gelijk aan de andere zijde.
Haak in de 8 steken die je hebt weer een vaste, half stokje, stokje, 2 dubbele stokjes, stokje, half stokje en een vaste.
Haak 9 losse en herhaal bovenstaand alles nog een keer voor het dubbele blaadje!


5 opmerkingen: