dinsdag 28 oktober 2014

Een super snel en makkelijk mutsje


Met haaknaald 10 en dik garen ( ik gebruikte hiervoor het mooie dikke glitter garen Bergere de France galaxie-100) haak je in 10 minuten tijd dit prachtige mutsje. Ik heb er nog een feestelijke bloem opgezet als afwerking.

1) Maak een magic ring met 6 vasten. (6)
2) Haak 2 halve stokjes in iedere vaste (12)
3) *Een half stokje in de volgende steek, 2 halve stokjes in de volgende steek* 6 keer herhalen tot einde toer (18)
4) *Een half stokje in de volgende 2 steken, 2 halve stokjes in de volgende steek* 6 keer herhalen tot einde toer (24)
5) *Een half stokje in de volgende 3 steken, 2 halve stokjes in de volgende steek* 6 keer herhalen tot einde toer (30)
6-12) Een half stokje in iedere steek (30)
Eindig met een halve vaste, hecht af en werk het draadje weg.

Klaar! Zoals ik al zei, een erg makkelijke en snelle muts.

2 opmerkingen:

  1. O, wat schattig! Ik heb een kleinzoon , maar wie weet.... waar haal je zo'n prachtige bloem? En zit die brad daar al op ? Ik sla het op, je weet maar nooit....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je! Heb de bloem compleet en al bij de kerstmarkt van de Intratuin vandaan!

    BeantwoordenVerwijderen